Jak zdobywać leady?
Leady to inaczej osoby zainteresowane Twoimi usługami lub produktami. Najprościej mówiąc, są to potencjalni klienci. Budowanie bazy takich osób i pozyskiwanie kontaktów do nich może znacznie ułatwić Ci prowadzenie działań marketingowych. To dlatego, że zawęża się grupa odbiorców, do których kieruje się reklamy, przez co mogą być one lepiej do nich dopasowane. Sposobów na pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów jest sporo. Jak zdobywać leady i dzięki temu zacząć generować większe zyski?
Strona WWW, newsletter, reklamy w internecie
Jednym z najłatwiejszych sposób na to, jak zdobywać leady, jest wyszukiwarka internetowa. W sieci można znaleźć wszystko, dlatego ludzie bardzo chętnie korzystają z internetu w celu znalezienia odpowiedzi na pytania lub po prostu, aby znaleźć konkretny produkt lub usługę. Jeśli Twoja strona będzie dobrze zoptymalizowana, czyli m.in. nasycona frazami kluczowymi, które ludzie najczęściej wpisują w Google, to istnieje wielka szansa, że dużo osób na nią zajrzy. A jeśli już ktoś odwiedzi Twoją witrynę, to bardzo łatwo jest „wymusić” konwersje.
Przykładowo na stronie może umieścić formularz, który pozwoli na wycenę produktu, krótką ankietę lub pole do wysłania wiadomości. Oczywiście przy każdej tej czynności musisz wymagać od odwiedzającego podania adresu e-mail czy innych danych kontaktowych. Pamiętaj jednak, że każda osoba musi udzielić na to zgody.
Innym sposobem jest newsletter. Jeśli zainteresujesz czymś odbiorców, to na pewno bardzo chętnie zgodzą się oni na to, abyś przesyłał im wiadomości na e-mail dotyczące ciekawych tematów związanych z Twoją branżą. Oprócz tego do zdobywania leadów możesz też wykorzystać kampanie Google Ads oraz reklamy w social mediach, zwłaszcza na Facebooku i Instagramie.
Darmowa dystrybucja treści
Skutecznym sposobem na to, jak zdobywać leady jest też darmowa dystrybucja treści, czyli inaczej content marketing. Na czym to polega? Przede wszystkim na tworzeniu wartościowych treści dla odbiorców. Content marketing może przybierać formę bloga, e-booków, webinarów, podcastów, szkoleń, kursów, poradników itp. Oczywiście wszystko to ma być darmowe, ale warunkiem uzyskania dostępu do materiałów powinno być podanie adresu e-mail. Dzięki temu w łatwy sposób możesz zdobyć nowe kontakty, czyli leady sprzedażowe.
Musisz jednak pamiętać, że content marketing powinien opierać się treściach wysokiej jakości. Muszą być one wartościowe z perspektywy użytkownika. Bo jeśli ktoś zgodzi się na podanie e-maila, a e-book czy poradnik będzie słabej jakości, to na pewno nie będzie z tego powodu zadowolony. Dodatkowo słaba treść będzie kojarzyła mu się z usługą, więc prawdopodobnie zrezygnuje on ze współpracy z Twoją firmą i przejdzie do konkurencji.
Zdobywanie leadów na blogu różni się nieco od rozprowadzania innych materiałów, ponieważ dostęp do niego ma każdy i nie trzeba podawać swojego adresu e-mail, aby przeczytać interesujący artykuł. Jak zatem zdobywać leady na blogu? Warto w treści artykułu lub na samym końcu umieścić tzw. call to action, czyli wezwanie do działania. Może być to np. prośba o uzupełnienie ankiety, wypełnienie formularzu lub zapisanie się do newslettera.
Jak zdobywać leady – pomoc specjalistów
Pozyskiwanie leadów to długi i złożony proces, w którym ważne jest regularne działanie. Co zrobić, jeśli nie masz czasu na prowadzenie takich działań? W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów, którzy zaprojektują plan dopasowany do Twojej grupy odbiorców. Profesjonalną firmę, która zajmuje się generowaniem leadów dla różnych przedsiębiorstw, znaleźć możesz tutaj: hotlead.pl.
Decydując się na współprace z ekspertami, nie musisz martwić się o pozyskiwanie klientów. Taka firma wszystko zrobi za Ciebie, a Ty możesz zająć się sprzedażą lub innymi sektorami Twojej działalności. Dzięki temu będziesz mógł realizować swoje cele biznesowe i systematycznie zwiększać zyski ze sprzedanych usług i produktów. Czy nie tego właśnie chce każdy przedsiębiorca?