Jak wybrać agencję marketingową?

Dobra agencja marketingowa to podstawa w pozyskiwaniu klientów przez Internet – wie o tym każdy, kto nawiązał taką współpracę i przeanalizował wyniki finansowe firmy przed i po podpisaniu umowy. Jednak wybór doświadczonej agencji to trudne zadanie, które wymaga porównania ofert i warunków umowy. Na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu tej strategicznej dla firmy decyzji?

Jakie cechy powinna mieć agencja marketingowa?

Godna zaufania agencja zajmująca się marketingiem powinna przede wszystkim mieć w tej dziedzinie odpowiednie doświadczenie poparte sukcesami, a także kompleksową, rozbudowaną ofertę dostosowaną do potrzeb klienta. Przodujące agencje marketingowe zajmują się nie tylko pozycjonowaniem, czyli działaniami SEO, ale również reklamą w wynikach sponsorowanych i sieciach partnerskich Google. W ostatnich latach bardzo spopularyzowała się reklama w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram – nie uszło to uwagi agencji marketingowych, których specjaliści działają również na tym polu. Oczywiście nie jest powiedziane, że każdy przedsiębiorca musi być widoczny we wszystkich tych kanałach promocji na raz – wiele przecież zależy od specyfiki usługi i produktu, zasięgu firmy oraz grup docelowych. Jednak dobra agencja marketingowa potrafi tak dostosować kanały reklamy, by wypracować dla swojego klienta maksymalne rezultaty.

Jaka agencja marketingowa będzie odpowiednia dla promowania sklepu internetowego?

Zdecydowanie taka, która ma doświadczenie w sektorze e-commerce i promowaniu sklepów online, w tym ich pozycjonowaniu, które jest złożonym i skomplikowanym procesem. Osoby, które nie wiedzą, jak wybrać agencję marketingową, powinny kierować się obiektywnymi kryteriami, takimi jak przyznane firmie nagrody i wyróżnienia oraz certyfikaty. Z punktu widzenia pozycjonowania i marketingu internetowego istotne będzie, czy agencja jest certyfikowanym partnerem Google – oznacza to, że firma taka jest na bieżąco z wytycznymi Google i w profesjonalny sposób potrafi tworzyć kampanie reklamowe w ramach sieci. Dobrym przykładem takiej agencji SEO jest https://adshock.pl/ – specjaliści z Adshock doskonale wpisują się w założenia doświadczonej i godnej zaufania firmy marketingowej.

Jak podpisać umowę z agencją marketingową?

Podczas dogrywania szczegółów współpracy istotną kwestią jest dokładne przeczytanie umowy i zapoznanie się z jej warunkami. Dotyczy to zwłaszcza usług takich jak pozycjonowanie stron www, które mogą różnić się od siebie sposobem rozliczeń. Do najpopularniejszych metod rozliczania z agencją SEO należą:

  • płatność za efekty pozycjonowania
  • płatność abonamentowa
  • płatność za generowany ruch
  • płatność prowizyjna

Te dwie pierwsze formy są główne w branży SEO, przy czym w ostatnich latach szczególnie na popularności zyskała płatność abonamentowa. Wiąże się to w dużej mierze ze zmianami, jakie zaszły w algorytmie Google, który premiuje strony mające szczególnie wartościową treść i naturalny profil linków. To powoduje, że pozycjonowanie na kilka wybranych przez klienta fraz i opłacanie tylko tych wyników w dłuższej perspektywie nie jest najkorzystniejszą opcją. W przypadku abonamentu agencja marketingowa stale poszukuje dla klienta nowych, lepszych rozwiązań, zyskownych fraz i słów kluczowych. Ten model rozliczeń jest więc optymalny dla firm, które chcą płacić nie tylko za uzyskiwane rezultaty, ale również za rozwój działań.

Bardzo ważna jest także kwestia raportowania – dobra agencja marketingowa regularnie przekazuje swojemu klientowi szczegółowe sprawozdanie z przeprowadzonych działań, które zawiera wnioski z pracy oraz przedstawia uzyskane pozycje na kluczowe frazy. Przejrzyste raportowanie w tej branży jasno pokazuje, że agencja SEO podchodzi poważnie do swoich obowiązków. Gdy nie wiemy, jaka agencja marketingowa będzie dla nas odpowiednia, warto zapytać w poszczególnych firmach, jak wygląda u nich kwestia raportów oraz możliwych sposobów rozliczeń, a także jaki jest okres wypowiedzenia umowy. Odpowiedź na te pytania znacznie ułatwia dokonanie rozsądnego wyboru, który zaprocentuje w przyszłości.