Oświetlenie w sklepie – jak je zaprojektować?

Jaką rolę pełni profesjonalne oświetlenie sklepowe?

Wolny rynek wprowadził w Polsce bardzo dużą swobodę wyboru. Dziś, aby coś kupić, wystarczy udać się do najbliższego sklepu lub galerii handlowej. Wszelakiego asortymentu jest pod dostatkiem. Od A do Z. Dla klientów ma to oczywiście bardzo duże znaczenie z dwóch powodów. Pierwszy dotyczy łatwości wyboru. Chcąc kupić dla przykładu buty lub sprzęt AGD, nie musimy decydować się na jedną markę i sklep. Oferta jest tak szeroka, że jako klienci możemy wybierać spośród tysięcy produktów, różniących się od siebie wyglądem, przeznaczeniem i ceną. Każdy, nawet najbardziej wybredny konsument znajdzie coś dla siebie. Sprzedawcy, o których w pierwszej chwili myślimy jako o tych, którzy bardzo szybko dorabiają się na takim wolnorynkowym szaleństwie, często jednak muszą wykonać ogrom pracy, aby swój towar sprzedać. Wszystko przez konkurencję, która dla kupującego oznacza większy wybór, ale dla sprzedającego dodatkową pracę związaną z promocją i odpowiednią ekspozycją towaru. I właśnie na tym drugim aspekcie warto się skupić. Oświetlenie sklepowe pełni obecnie bardzo istotną i często niedocenianą rolę związaną z wymienioną wcześniej ekspozycją. Dobrze zaprojektowane oraz zamontowane pozwala na zachęcenie klientów do odwiedzin w sklepie. W środku pomieszczenia im przyjemniejsze i nieangażujące wzroku klienta jest oświetlenie, tym lepiej dla niego samego, co z kolei przekłada się często na udane zakupy.

Oświetlenie sufitowe — sklepowe. Jakie i wybrać i zamontować?

Nie do każdego sklepu pasować będzie jedno, uniwersalne rozwiązanie. Posiłkując się przykładami, sklep odzieżowy, który ma za zadanie wyeksponować cały swój towar, będzie mieć inne oświetlenie, niż sklep spożywczy. W przypadku tego pierwszego warto zastosować oświetlenie sklepowe sufitowe led. Jeżeli dodamy do tego jeszcze lampy, które równomiernie, na całej długości i szerokości sklepu zapewniać będą delikatne światło, to każdy klient, z każdego miejsca w pomieszczeniu, będzie mógł przyjrzeć się i dojrzeć całą kolekcję ubrań. W sklepie spożywczym z kolei, oświetlenie sklepowe led może mieć cenne wsparcie od lamp punktowych, które skupiać będą swoje światło na wybranym przez właściciela sklepu produkcie. Taki zabieg jest zresztą bardzo często stosowany w dużych marketach, z czego my, klienci, nie zdajemy sobie nawet sprawy. Taki sposób promocji produktów poprzez dodatkowe oświetlenie jest często stosowane podczas promocji obowiązującej na wybrany asortyment.

Szeroki wybór oświetlenia

Wszystkie uwagi, zawarte powyżej, z całą pewnością brzmią sensownie i może się wydawać, że wybór odpowiedniego oświetlenia do sklepu to łatwa czynność. Jednego możesz być pewna/y. Nie jest to zadanie z natury niemożliwych do wykonania, ale liczba możliwych rozwiązań, które możesz zastosować oraz liczba lamp i ledów, które mogą posłużyć Ci do realizacji Twoich planów, jest tak duża, że bez odpowiedniego doświadczenia możesz spędzić na szukaniu i zakupach zbyt wiele cennego czasu. Co w takiej sytuacji? Najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie wyboru odpowiedniego oświetlenia oraz tego, jak je zamontować profesjonalnej firmie. Takową jest na przykład firma Żarówka Led (pełna oferta dostępna tutaj https://www.zarowka-led.com/blog/oswietlenie-led/oswietlenie-sklepowe-jak-je-zaprojektowac). Wspomniana w swojej ofercie posiada bardzo szeroki wybór lamp do oświetlenia wewnętrznego oraz zewnętrznego, lampy do biznesu, taśmy ledowe oraz urządzenia do sterowania i obsługi oświetleniem. Innymi słowy, wszystko, czego możesz potrzebować do odpowiedniego oświetlenia swojego sklepu oraz zadbania o to, aby każda Twoja wystawa bądź ekspozycja towaru — bez znaczenia jaki biznes prowadzisz — była wykonana w profesjonalny sposób. I co ważne, aby spełniała swoje założenie, czyli zachęcała potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojego sklepu oraz skorzystania z Twojej oferty. Jeżeli chcesz zamontować u siebie oświetlenie led, to najlepszą propozycją jest  skorzystanie z oferty firmy Żarówka Led.