Skuteczne sposoby pozyskiwania leadów

Co to jest  generowanie leadów i po co pozyskuje się leady sprzedażowe? Umieszczenie informacji o swoich produktach w internecie obecnie nie wystarczy do tego, aby zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz się rozwijać, to musisz zacząć aktywnie działać i podejmować decyzje marketingowe, które będą wiązały się z pozyskiwaniem leadów sprzedażowych B2B i B2C. Poznaj najlepsze sposoby na ich generowanie!

 

Generowanie leadów – co to jest?  Skorzystaj z SEO!

 

Pierwszym sposobem na generowanie leadów jest skorzystanie z SEO, czyli pozycjonowania strony internetowej. Jest to bardzo efektywna, a przede wszystkim długofalowa metoda na pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Jeśli powierzysz wykonanie tego zadania specjalistom, to już po kilku miesiącach możesz liczyć na naprawdę spektakularne efekty. Dlaczego lepiej jest oddać działania w ręce profesjonalistów? Ponieważ SEO wymaga odpowiedniej wiedzy, właściwych narzędzi i czasu. Ponadto nie jest to działanie, które wystarczy wykonać jeden raz. SEO wiąże się z ciągłymi pracami nad serwisem i dostosowywaniem strony do zmieniających się trendów i wytycznych Google.

 

Zastanów się nad Call Back Widget

 

Kolejnym sposobem pozyskiwania leadów jest Call Back Widget. Być może jeszcze nie słyszałeś o tym rozwiązaniu, gdyż jest ono stosunkowo nowe. Popularność zdobyło dzięki swojej niezwykłej skuteczności i prostej konfiguracji oraz prostej obsłudze. Call Back Widget to po prostu przycisk, który umieszcza się na stronie internetowej, a po jego naciśnięciu klient może uzyskać bezpośredni kontakt z firmą. Na rynku dostępnych jest kilka ciekawych rozwiązań, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Widgety tego typu pozwalają zainteresowanym użytkownikom nawiązać połączenie telefoniczne z firmą w czasie nie dłuższym niż 15–20 sekund. Niektóre z nich posiadają także funkcję, która daje użytkownikom możliwość wyboru co do sposobu skomunikowania się – może to być np. kontakt telefoniczny lub przy pomocy Messengera.

Call Back Widget jest idealnym narzędziem, ponieważ chętnie skorzysta z niego zarówno osoba preferująca rozmowę przez telefon, jak i młodsze pokolenie, które woli kontaktować się przy użyciu social mediów. Większość klientów nie lubi czekać na odpowiedź, dlatego poszukuje bezpośredniej formy komunikacji, którą może wykorzystać w razie ewentualnych pytań lub problemów z zamówieniem. Wtyczka oferuje łatwy i szybki kontakt z firmą, dzięki czemu pozwala wygenerować nawet 2 razy więcej leadów niż inne metody przeznaczone do generowania leadów sprzedażowych. Ponadto rozwiązanie tego typu sprawdza się dobrze zarówno w przypadku e-sklepów, jak i firm usługowych.

 

Generowanie leadów poprzez social media

 

Social media są obecnie jednym z najlepszych sposobów komunikowania się z klientem. Generowanie leadów przy ich użyciu jest jednym z najtrafniejszych rozwiązań. To, jaką platformę wybierzesz, powinno być uzależnione od Twojej grupy docelowej. Oczywiście nie należy ograniczać się do funkcjonowania tylko na jednym portalu. Im więcej informacji o Twoim profilu w internecie i im większa szansa na to, że użytkownicy będą mogli go odnaleźć, tym lepiej dla Ciebie.

Przed publikacją postów i rozpoczęciem pozyskiwania leadów sprzedażowych odpowiedz sobie na kilka pytań, które dotyczą Twoich potencjalnych klientów. Pozwoli Ci to dostosować styl postów, wybrać godziny ich publikacji, a nawet dzień, w którym powinieneś umieszczać posty. Jak to możliwe? Możesz ustalić to, ponieważ większość platform społecznościowych pozwala twórcom na korzystanie ze statystyk. Jeżeli chodzi natomiast o tworzenie kampanii za pomocą social mediów, to ma ona stosunkowo niskie bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie leadów i sprzedaż. Media społecznościowe są jednak bardzo popularne i zwracając uwagę chociażby na ten czynnik, warto rozpocząć za ich pomocą budowanie trwałych relacji z klientami. Podczas takich działań należy być jednak bardzo ostrożnym, gdyż jedno niewłaściwe zachowanie może trwale popsuć wizerunek całej firmy, na który tak ciężko pracowałeś.